Metody szkoleniowe

Podczas układania planu szkolenia na pierwszy rok funkcjonowania szkoły braliśmy pod uwagę fakt iż większość z nich do tej pory trenowała 2 lub 3 razy w tygodniu a wchodząc w codzienny trening z wysoką intensywnością przyjdzie moment gdzie organizm zacznie potrzebować więcej odpoczynku. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie jednego dnia treningowego w którym chłopcy na treningu maja tzw. „Street game” w którym to oni decydują w jakiej formie będzie gra i w jakich składach. Podczas takiego dnia chcemy doprowadzić aby „zresetować” im głowy tak aby na kolejne dni byli w stanie przyjąć kolejną dawkę wiedzy.

W szkoleniu nie opieramy się o jedną myśl szkoleniową lecz staraliśmy się z każdej metody wybrać odpowiednie elementy i przełożyć je na nasze warunki. Uważamy ,że nie ma złotej metody na wyszkolenie mistrza sportowego który osiągnie najwyższy poziom. Najważniejsze jest podejście wszystkich stron czyli sztabu trenerskiego , zawodnika oraz oczywiście jego rodziców.

Chcemy wyszkolić zawodnika który będzie uniwersalny i bez problemu dostosuje się do systemu w którym gra dana drużyna. Bardzo ważne dla nas jest wyszkolenie techniczne , taktyczne, motoryczne aczkolwiek w dużym stopniu zwracamy uwagę na szybkie podejmowanie decyzji. W treningu czas dzielimy na motorykę, technikę fundamentalną, działania indywidualne, grupowe oraz zespołowe które są spójne z pracą nad konkretną fazą gry przypisaną do danego tygodnia.

Myśląc o przyszłości chcemy sprawić aby nasi zawodnicy otaczali się wśród najlepszych zawodników w grupie gdyż tylko takie środowisko sprawia ,że dany zawodnik podnosi swoje umiejętności.

Poprzez odpowiedni plan szkolenia oraz jakość która pokazywana jest w pojedynkach z przeciwnikami pokazujemy to ,że nawet w małej placówce jaką obecnie jesteśmy można odpowiednio się rozwijać bez zbędnego nacisku oraz presji na wynik.

Jesteśmy również otwarci na współpracę z innymi akademiami oraz szkółkami a wzajemna współpraca wpłynie korzystnie na tych na których najbardziej nam zależy czyli na dzieci.